Thuisadministratie

Thuisadministratie

Langdurige ondersteuning

Er kan een moment ontstaan waarop u merkt dat u uw eigen administratie niet meer kunt voeren. De reden hiervoor kan heel divers zijn. Misschien ben u slechtziend geworden of kunt u uw handen niet meer goed gebruiken. Ook kan het zijn dat uw partner de administratie deed en dat hij of zij is weggevallen. Ook psychosociale problemen kunnen een reden zijn dat u de administratie niet meer geheel zelfstandig kunt doen.

Heeft u niemand in uw omgeving die u kan helpen bij de administratie en komt u er zelf niet meer uit? Dan brengen wij u graag in contact met een vaste vrijwilliger. De vrijwilliger komt elke maand bij u thuis om samen de administratie te doen. Hij of zij neemt samen met u de post door, sorteert deze en helpt u bij het ordelijk opbergen van de administratie. Voorwaarde is wel dat u nog de volle verantwoordelijkheid kunt dragen voor uw eigen administratie, financiële huishouding en betalingen.

Als er een vaste vrijwilliger bij u wordt ingezet, worden de afspraken en voorwaarden in een overeenkomst vastgelegd en door u ondertekend. De vrijwilligers zijn allen getraind om u goed te kunnen ondersteunen, zij hebben een Verklaring Omtrent Gedrag afgegeven en zij beschermen uw privacy.

Ook overbelaste mantelzorgers kunnen in aanmerking komen voor deze ondersteuning.

Voor de langdurige ondersteuning betaalt u € 3,50 per maand.